La storia, anche quella recentissima, ci dice che siamo spesso stati un popolo di creduloni. Poco informato, che ha poca dimestichezza con le conoscenze (se non quelle che servono per le raccomandazioni) e disposto ad accettare tutto.
Abbiamo accettato l’ipotesi che i fiumi potessero essere deviati dai loro corsi, abbiamo sopportato che centinaia di ettari di territorio venissero occupate da abusivisti e occultatori di rifiuti tossici. Siamo stati pronti a sopportare che mezza Sardegna venisse piantata a cardo, in nome dell’ossimoro “chimica verde”.
Ci siamo girati dall’altra parte quando abbiamo visto colonne di camion scaricare spazzatura tossica sulle coste e sulle campagne, dopo averli visti sbarcare dalle pance delle navi, senza nemmeno interrogarci su quale fosse il carico che trasportavano.
Accettiamo che a Porto Torres, come a Ottana, chi ha inquinato (e inquina) possa andare via senza fare le bonifiche e venga assolto dai tribunali per intervenuta prescrizione.
Saremo senz’altro pronti a subire il fatto che queste bonifiche verranno, se e quando mai si faranno, pagate dalla collettività, magari foraggiando gli stessi gruppi di potere e le stesse lobby che hanno prodotto le scorie e i veleni.
Siamo giusti riusciti a evitare, almeno per ora, l’onta delle trivellazioni nell’unica zona in cui l’agroindustria funziona.
Subiamo, ciclicamente, i danni degli eventi naturali (dagli incendi alle alluvioni), assistendo al crollo delle dighe e di strade appena collaudate, all’incendio dei boschi, agli appalti per il ripristino e la ricostruzione, a polizze assicurative dorate su territori e strutture che all’apparenza non hanno nessun valore.
Accetteremo anche che in quest’Isola, verso la quale lo Stato ha da anni avviato una secessione al contrario, venga realizzato il deposito unico nazionale per le scorie nucleari?
Per convincerci magari basteranno un paio di collanine, qualche nuovo sogno sbiadito, qualche effimera promessa di posti di lavoro. È la storia che ce lo dice.
Così come ci insegna che chi proverà a mettersi contro dovrà subire l’onta della calunnia, le accuse di disfattismo e di qualche celato interesse personale.
Ma qualcuno si dovrà pure opporre. Non credo saremo pochissimi.
Sardigna NO ESTE italia A FORA s’italia dae sa Sardigna
Anthony Muroni!!
Cunsentimi sa pregunta; No serbidi a NUDDA a ghettare bandos e appellos teoricos e virtuales.
O si rendeus contu ki su sistema COLONIALE ki c’è in Sardigna, est una macchina ki sa crai ki l’allughede e moridi la jukede s’italia (STASTO DOMINANTE), no andamos a NEDDUVE.
Su ki tue naras è TOTTU GIUSTU, ma custu populu est as’estremu, e portau a su FAMINI peus dde s’annu 12 (1812).
Intro a custu sistema non esisti manera dde si liberare non c’è modu, semus in manos (ACAPPIOAOS) presos a issos.
No servi solu sa NOBILE volontade dde narres e iscriere, toccada a FAKERE atziones naturalmente PACIFICA e DEMOCRATICAS ma fora dae su sistema dde markiu italia.
Per qualsiasi azione (parlo di fatti), io ci sono. Mi metto a completa disposizione. No manifestazioni autorizzate: quelle non servono a niente.
no………. non saremo in pochi
Grazie Muroni, trovo una straordinaria sintonia tra la tua analisi e quanto ha scritto Tomaso Montanari ieri su Repubblica circa tutela dell’ambiente, autonomia decisionale e costituzione . Ormai è chiaro il disegno centralista che pretende mani libere in tutte le periferie del Paese, scambiato per Bel Paese, il formaggio da rosicchiare, gratis. Aveva già detto tutto Francesco Masala che sarebbe orgoglioso di te e della tua battaglia giornalistica.
Deu dda pentzu aicci:
NOTA POSTADA IN FACEBOOK.
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“Sos sardos amant sa terra insoro?
Paolo Leone Biancu·Sàbadu 15 Santu Gaine/Mese de Ladàmini 2016
Una maioria de sardus no’ tenit idea nisciuna a pitzus de su ki bollit nai a essi(ri) SARDUS.
Ndi chistionant kene gana, comente ki siat cosa de perunu importu, ki esistit po essi(ri) aicci.
Medas e medas sardus no’ tenint cuscientzia de s’identidade insoro, pentzant ki no’ esistit peruna diferentzia intro is cuntzetus de e de .
Unu sardu podit essi(ri) citadinu italianu e unu citadinu italianu podit essi(ri) unu sardu.
Su ki no’ podit essi(ri) est ki unu sardu siat italianu o ki un italianu siat sardu.
De is duas: o est de natzionalidade italiana o est de natzionalidade sarda.
No ci funt cumprumissus: si podit tenniri citadinantzia dupla ma no’ si podit tenni dupla natzionalidade.
CITADINANTZIA est unu cuntzetu administrativu e podit essi(ri) donau a calesisiat homine de prus de unu Istadu.
Sa Natzionalidade est su de fai parte de unu populu definiu e no’ de atrus … sa natzionalidade est comente a essere figiu de una terra ispecifica.
NATZIONALIDADE est a tennere una identidade, una limba, una cultura, un’istoria, unu sistema de sentidos proprios, ki istruturant una sotziedade definida.
Custa sotziedade podit essi(ri) bia-bia, morta in su totu, mesu morta o mesu bia.
Totu dipendit de ita scieus, de ita connoscieus, de ita seus e de ita boelus/circaus in sa vida.
Sa Pulitica est arrenexia a fai drommiri sa maioria de su Populu Sardu, is sentidus no’ parint prus de importu mannu poita no’ funt prus acapiaus a is arrexinis, is arrexinis funt a sutt’e terra e, a pitzus, su podere istrangiu c’at fraigau donnia tipu de bruturas.
Sa TERRA, cussiderada comente Ambiente, parit ki siat sempiri de sos ateros.
Ki podeus dda imbrutaus, ddi donaus fogu, dda cussideraus una cosa istrangia e dda bendeus puru po quatru arrialis donnia borta ki si dda preguntant.
Medas sardus no’iscint ita fai e aundi andai, andant a trodolus de diri in diri, no’ si bollint bene.
Sa Pulitica sarda, cun is arrexinis in ROMA, est kene progetus de irvilupu po sa Terra nostra, ma est in primu fila po dda bendi a su primu ki arribat, ki dd’atzapulat in donnia manera e si ndi fait meri fraighendi armas e bombardendi sa terra.
Po ndi bessiri de custu burdellu, s’abarrat sceti una cosa: TORRAI a su sentidu antigu de sa Comuna, partendi de s’istoria nostra, criendi un’idea de Sardinnia po is SARDUS.
Kene sentidu comunitariu no’ballint nudda mesas, atobius, cunferentzias po ponni imparis is Sardus, poita ammancat su sentidu de sa COMUNA ki depit essi(ri) a pitzus de su sentidu individuale de donniunu. Paolo Leone Biancu
…a mie paret chi ,…chie ischit pius de un’ateru,…DEVET INFORMARE ,…cussu o cussos chi,…in bona fide o nono,.NON ISCHIT,…o faghet finta o NARAT DE NON ISCHIRE,..Est inutile a si l’etare dae palas in coddu custos fatos chi…o po iinnorantzia o po mala fide,…no est in gradu o non bi resurtat propriu,…a nde ‘enner a cabu de custa cosa…
Solu cun sas protestas no si andada ainnantis, dimostrae cun su votu ca non seis tzeraccos!!
Bia sa passientzia (ma no isciu qui est su fueddus giustu) de is Sardus, iat a parri ca a is prus andat beni aici. Arrori mannu!
https://youtu.be/vm-xTpfETL8 ecco l’ultima trovata del governo itagliano per continuare nella colonizzazione della nostra terra
Anthony Antoniccu Muroni
Purtroppo quello che hai scritto è la verità!.
.. facevo una riflessione, da Sardo Cagliaritano, leggendo i commenti in limba Sarda dei compaesani , ho delle difficoltà a capire diverse parole, e come me molti altri che vivono in città, perchè nelle scuole ci hanno sempre impedito di parlare in Limba Sarda. Questo è stato un condizionamento voluto e se guardiamo oltre, scopriamo che è tutto collegato ad un sistema di colonizzazione che ci ha portato ad una sudditanza nei confronti dell’italiani più noti come “sos continentales “.Sostanzialmente la cultura di sistema ci ha fortemente condizionato, è una delle cause di disgregazione tra noi Sardi.
E’ difficile cambiare ma dobbiamo provarci.
Sempre a piangere e a lamentarci. È sempre colpa degli altri ma noi non facciamo mai niente
Sono con voi
NO non saremo in pochi….io ci sarò!!!