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S’interventu de su professore Savona mi dat s’ocasione pro torrare a afirmare unos cantos cuntzetos de fundamentu de s’istòria de Abbanoa, chi mancari siant connotos dae totus in su mundu de sa polìtica e de sa classe dirigente sarda, a s’ispissa paret chi nche ruant in s’abba de s’ismèntigu fintzas de cuddos chi ant vividu sos fatos istende in postos de primu pianu.
In antis a totu tocat a nàrrere, comente istèrrida, chi Abbanoa est istada pensada e realizada pro pònnere remèdiu a su disacatu de su sistema ìdricu de sa Sardigna, gàrrigu de dèpidos, cun sas retes idricas e fognàrias decàidas, fatas a s’ispissa cun materiales iscaitzos, potabilizadores betzos, depuradores chi non depuraiant e isgarrigaiant in s’ambiente alluende-lu e biddigheddas marinas sena retes fognàrias.
Unu sistema chi sighiat a vìvere gràtzias a su fatu chi, onni annu, sa finàntzia pùblica poniat a disponimentu deghina de milliones de euros ( in balore de como) pro cobèrrere sos bucos de bilàntziu de sas aziendas regionales e comunales semper in pèrdua, ca pro su pagamentu de sas bulletas contaiat prus subra a su sensu tzìvicu de sos sìngulos chi no a sa initziativa de sas aziendas chi apende asseguradas sas intradas pro cobèrrere sas pèrduas non ischitiant sos pagamentos.
Su servìtziu idricu in cussu perìudu andaiat male, ma neune si chensciaiat (non b’aiat protestas o initziativas legales), ca non b’aiat òbligu a pagare e intre sos tantos chi non pagaiant non bi fiant de seguru sos pensionados, chi sunt sos clientes prus fideles e cuidadosos, ma sos professionistas, sos villàgios de vacàntzia, sos resort e àteras zenias de atividades.
Sempremmai a custa azienda ant garrigadu “de bonu coro” totu sos dèpidos de sas gestiones betzas ( unu muntone mannu) lassende-la pro tempus meda sena sas resursas bastantes pro li assegurare su de pòdere ofèrrere unu servìtziu bonu e s’echilìbriu de sos contos. B’at àpidu momentos chi s’est cùrridu s’arriscu chi sutzederet unu disacatu. Pustis cun sa capitalizatzione detzisa dae sa Regione, s’azienda s’est incaminada in s’àndala de su resanamentu e oe si presentat sana e cun sos contos a postu.
Andat totu bene? Semus perfetos? Dia nàrrere chi nono! Bi nd’at meda de ite fàghere mescamente pro megiorare sa cultura de sos servìtzios chi patit de sos cumportamentos eredados dae sas isperièntzias de in antis, cando su cliente, non fiat cunsideradu su retzidore fundamentale de s’atividade nostra ma unu infadu chi istrobbaiat s’andamenta de sa die de traballu.
B’at arrogàntzia? No, a s’ispissa est discòidu e a bortas est sa mustra peus de sa cultura burocràtica pùblica, chi ( sena cunfùndere sas cosas) no at nudda ite a fàghere cun su fatu chi su Servìtziu Idricu est unu monopòliu culturale e sas retes e sos impiantos sunt propiedade de sas Comunas e sa gestione in Italia est pro su prus pùblica.
A s’atividade de sas aziendas li dat atentu una Autoridade chi pro amparu de sos clientes, detzidet sa calidade de sos servìtzios e sa tarifa chi li cheret assignada. Duncas Abbanoa traballat in unu sistema reguladu dae tarifas e modalidades cummertziales detzisas dae sas autoridades. Ma in Sardigna faghet fintzas un’àteru rolu, chi est cussu de dare atentu e assegurare unu sistema de règulas, che pare pro totu sos territòrios.
Règulas seguras pro sas assuntziones, pro assignare sos traballos a sas impresas, pro sos ingàrrigos professionales e mescamente règulas in su raportu cun sos clientes, pro nche colare dae cudda ingiustìtzia de lassare sena chircados totu cuddos chi aprofetende de su abbolotu de sos tempos colados no ant pagadu mai una bulleta sende chi sa majoria de sos tzitadinos pagat totu.
Totu custu est fatu cun protzeduras craras sutapostas a s’averiguamentu de sas Comunas, de sos organos internos nomenados dae sos atzionistas e dae sas autorides regionales e natzionales ultres chi dae sa Mazistradura contabile, tzivile e fintzas penale chi in custos annos ant averiguadu a fundu e rechestu proas pretzisas, tzertifichende su funtzionamentu giustu de Abbanoa e cunfirmende chi est una azienda controllada e gestida a manera pretzisa gasi comente fiant dèvidos èssere gestidos àteros sistemas a cumintzare dae cuddu de sas bancas, tantu pro tzitare sas cronacas de custas dies.
*Amministradore ùnicu de Abbanoa
Considero la risposta dell’amministratore unico Ramazzotti perlomeno superficiale.
Essa non entra nel merito delle questioni poste dal Professor Savona. Fermo restando il diritto, che è anche un dovere, di far pagare l’acqua a tutti, egli non dice nulla sulla ragioni dei conguagli retroattivi che ci sono stati imposti, nè sulla loro entità che a noi utenti è apparsa incomprensibile. Come incomprensibili erano le bollette relativi agli anni cui i conguagli si riferiscono, spesso inviate più volte per lo stesso periodo. Essendo l’acqua un bene pubblico, il dottor Ramazzotti dovrebbe spiegare nel dettaglio come viene determinato il suo costo finale, in particolare quanto incidono su di esso le spese per l’apparato, ovvero per il personale, le sedi, automezzi etc etc, apparato che a noi cittadini utenti appare essere un carrozzone sovradimensionato.
Quello che pensiamo è un luogo comune? Vorrebbe cortesemente l’amministratore unico dimostrarci che non è così. Dire: non siamo perfetti, c’è tanto da migliorare non mi pare una risposta, Scaricare tutto sul passato altrettanto. Da quanti anni esiste Abbanoa?
Infine, dottor Ramazzotti, lei non ha risposto ad un importantissimo argomento posto dal dottor Savona: l’enorme disparità fra l’Ente pubblico ed il cittadino in caso di contenzioso legale. Quando un Ente dello Stato si fa forza sul ragionamento che il singolo cittadino non ha la capacità, culturale ed economica, di andare in giudizio per non rispondere alle richieste di chiarimenti sulle bollette, e, nello stesso tempo, usa l’arma coercitiva dell’interruzione del servizio, per me significa che il Paese é alla frutta. Visti i tempi della giustizia comune, poi…
Ramazzotti parla d’altro rispetto alle osservazioni di Savona.
Due cose: la tariffa viene calcolata dallo stesso soggetto che in teoria dovrebbe controllare le prestazioni di Abbanoa, suula base dei costi che la stessa Abbanoa riepiloga. In pratica l’aumento dei costi determina un arricchimento per Abbanoa, un quanto il margine di profittabilita’ è proporzionato al livello dei costi.
Questo meccanismo perverso produce la tipica inefficenza dei servizi pubblici a tariffa (vale per esempio anche per gli impianti di smaltimento)
La seconda osservazione riguarda la scelta di gestire il sistema idrico con un sistema monopolistico. E seppure le difficoltà precedenti non si contestano, così come la proprietà della rete che deve restare a chi la realizzata con soldi pubblici, non si giustifica la scelta dell’affidamento diretto al nuovo monopolista per correggere quelle difficoltà.
Da quanto scrive, ho l’impressione che il dott Ramazzotti non abbia contezza di come opera in concreto Abbanoa e di come riesca a vessare molti utenti. Farebbe bene ad informarsi prima di descrivere l’azienda di cui è responsabile primo. Se servono informazioni, siamo disponibili.
Solo una cosa semplice: ma se uno risiede da quand’è nato in Sardegna, è normale che debba pagare con la tariffa dei non residenti? Ed è possibile che debba ricorrere ad un legale per fare in modo che abbanoa, forse ne prende atto? Chi paga per le “rotture” le parcelle e perdite di tempo?
cosa ne dice il dott. Ramazzotti di fatture inviate dopo 5 anni nelle quali viene inserito, con il conteggio dei consumi, l’interesse di mora? ma se non mi mandi la fattura l’interesse di mora non decorre, e questa non è sciatteria nè burocrazia, è cattiva amministrazione e abusare della buona fede degli utenti che molto spesso pagano ugualmente