Donald J. Trump est su presidente nou in sos Istados Unidos.
Contr’a totu sos pronosticos e sa preferentzia de sos mannos de Washington e de Hollywood hat ‘inchidu contr’a sa prima femina candidada a Sa Domo Bianca in s’istoria de s’America. Una femina de gabale, de certu pius politica de a issu ma ch’est ‘istada rifiutada dae sa tzente.
Su printzipale hat ‘inchidu inue fiat atesu ma puru in sos tzasos chi non funt siguros: Florida, Ohio, North Carolina, Iowa, Wisconsin, Pensylvania e Michigan subr’a e totus.
“Sos mercados finantziaros si hant a riprendere luego”, narant sos amigos de unu presidente chi hat essere costretu a tribagliare mede po si torrare a ponnere de accordu cun totu sa tzente chi ses postu contra in sa campagna elettorale.
A l’azuare, de certu, hat essere sa sintonia sua con s’America profunda, amustrada da unu votu chi nisciunu potiat ispettare.
B’hat de abarrare inchietos? Sos amigos nostros in America – giornalistas bonos e tribagliadores de sa comunicatzione in siendas – narant chi nono. A primu puite su Congresso e su Senau tenent sa fortza po tennere tranquigliu su presidente nou in sa politica ‘e domo e in s’economia. E a pustis puite sas positzione suas in sa politica ‘e fora potet essere bona po s’Europa.
Su e si cherrere adurare in cancaros suos nachi potet essere unu motivu de pius pagos avolotos in su Mediterraneo e s’amiganzia noa con sa Russia potet essere unu fatore de istabilide.
Amos a biere. In su mentre nos tevimus riprendere da custa novidade. Chie hat perdiu, paris cun sos Clintos e sos mannos de Washington, sunt ancora sos chi faghent sos sondagios.
Caro Direttore
la sintonia con l’America profonda come giustamente lei scrive potrebbe essere la vera chiave di lettura di questo risultato elettorale. Prendiamo lezione da queste elezioni anche per quello che potrebbe insegnarci:
1. gli intellettuali, le star o celebrities in genere non rappresentano la base elettorale e, nella società dell’informazione come quella odierna, non sono più in grado di muovere così tanti voti o almeno quelli di chi (si crede erroneamente che) “voti con la pancia”
2. bisogna sapersi rivolgere a chi (si crede erroneamente) che “voti con la pancia”: sono quelli che si alzano di mattina presto (molti ben prima dell’alba) e …. producono! Cosa gli raccontiamo a queste persone per convincerle? Che l’avversario è un pazzo inaffidabile? Oppure “conosco i tuoi problemi quotidiani e farò tutto il possibile per ridurre l’imposizione fiscale e contributiva nei tuoi confronti, per ridurre i tuoi costi burocratici nel fare impresa, nell’assumere, nel produrre, nel vendere …”
3. occorre partire o trovare il sostegno non solo del centro (le grandi città o metropoli che siano), ma anzitutto dell’interno, della parte più profonda di un paese, una nazione: i tanti paesi dispersi e remoti, troppo spesso trascurati e dove magari è alto il non voto.
Saluti