In s’idea mia su discursu a pitzu de sas “Cortes” podet èssere cunsideradu cun ogradas diversas.
Unu programma nàschidu cun sa punna de valorizare sas biddas de Barbàgia e chi, a seguru, ant tentu e tenent resèssida manna. Fintzas econòmica.
In sos annos su turismu de sas Cortes est crèschidu. Sos nùmeros e sas presèntzias chi ismànniant unu annu in fatu a s’àteru, fintzas de turistas terramannesos.
Sas Cortes parent rapresentare (nessi unos cantos casos) una casta de mercadu biddaju, ma e si no est custu ebbia?
Podimus intrare a proa intro a vàrias manifestatziones, in ue a ispissu totu sa bidda traballat a sèriu pro acollire sos bisitadores.
Che a semper b’at chie resesset prus de àtere a bendere sos produtos suos.
Ma, in s’ìnteri, giai su fatu chi si faeddet de sas Cortes est positivu meda.
Gràtzias a custas manifestatziones difatis si podent connòschere logos meda chi, si nono, abarraiant disconnotos.
Custu dipendet dae sos organizadores.
Esempru est cussu de Sorgono chi, gràtzias a campànnias publitzitàrias e bisitas ghiadas, at agiuadu sos bisitadores a connòschere sos giassos archeològicos issoro.
Gasi etotu Meana cun su Nuraghe Nolza, Tiana cun sa Gualchiera, Gadoni cun is minas de Funtana Raminosa e àteros meda esempros chi no isto a pònnere totus.
Sa pregunta diat èssere, ma su turista ite chircat o ite disìgiat pro issu dae sas Cortes?
Fintzas in custu su discursu no est simple, ca b’at cussos chi andant pro papare, cussos chi bolent connòschere sa bidda, cussos chi andat ca est de moda, o cussos chi andant pro visitare fintzas is giassos archeològicos.
Da poi s’agatant cuddos chi andant a sas Cortes e torrant in ue si sunt bene agatados. Ca no totus sunt “Pane fatu in domo cun Nutella”.
In s’idea mia sa tassa est mesu prena, ca prefèrgio a èssere positivu e co est semper a criticare chi giai crìticos e imbidiosos nde semus prenos.
Giassos meda pro gustare, agriturismos, ristorantes, donant a sos bisitadores sa possibilidade de assagiare màndigos locales, chi permitint de connoschere sabores de vàrios logos.
Bido gente chi recuit cun bèrtulas prenas. Custu, mancari pro una die ebbia, est unu agiudu pro s’economia locale e in fines sa punna est finas cussa.
Ma, a pensare de lu fàghere non petzi cussa die e bostu?
Difatis persones meda, connoschende cussos giassos, gustende bene a beru, dormende in istruturas còmodas, torrant in sas biddas fintzas in diversos perìodos de s’annu.
Ca “Cortes” est finas valorizatzione e promotzione de su patrimòniu turìsticu, istòricu, architetònicu, gastronòmicu, religiosu, culturale de sas biddas.
Beru, totu pode galu megiorare, ma so seguru chi at a sutzèdere ca, l’ant cumpresu, sas Cortes movent dinare.
B’at fintzas àteru in prus de castiare, a esempru sas gitas organizadas.
Meda meda postales biàgiant cada domìniga movende dae totu s’ìsula, fintzas custa est economia. Fintzas custu est Atòngiu in Barbàgia.
Àtera chistione de importu pro sas Cortes sunt is retzas sotziales.
Su cumpartzimentu fatu a lestru e deretu de immàgines chi in pagu tempus girant su mundu. Eja, in totu su mundu.
Ca si milli e milli sunt is bisitadores de sa domìniga in Barbàgia, belle che totus tenent cuntatos retzas sotziales e non totus sunt sardos e pòmpiant sas fotos nostras.
A mie etotu est capitadu chi amigos preguntent informatziones pro ischire in ue dormire, manigare, mancari in perìodu diversu de atòngiu o istiu.
E custu isceti ca ant bidu sas fotos publicadas.
In fines nois etotu, imperadores de is retzas sotziales semus sos primos promotores turìsticos de s’ìsula nostra.
Immoe emmo, a nois tocat a tzucare a sas Cortes cun una mirada prus positiva e prus pagu crìtica, pro istimare su chi sos abitantes oferint, e cumprendere sas cosas bellas fintzas cando mancant.
E duncas torrare in tzertos logos pro los istimare in su fitianu, a tesu dae su tropèliu, castiende cun ogradas diversas.
A bisu meu Atòngiu in Barbàgia est una resèssida manna, est unu turismu chi traballat a tesu de plajas e paràcuas mannos e custu fiat su disìgiu nostru dae semper.
Punto di vista che sottoscrivo parola per parola.
Condivido pienamente il pensiero del signor Matteo Setzu nelle riflessioni positive ed anche nei rilievi critici che aiutano a crescere e migliorare la conoscenza dei paesi sardi. Il mio desiderio è di assistere ad un maggior rispetto delle regole nell’uso della lingua sarda, del lessico e delle sue varianti. E’ logico che non si può abbinare un aggettivo femminile ad un nome maschile, come a volte capita di leggere nei miei viaggi per le tante Cortes apertas. Iniziativa che apprezzo specialmente quando emergono le specificità dei luoghi, delle tradizioni culturali e degli esempi di quella che gli antropologi cattedratici definiscono come cultura materiale. Il pensiero critico, che sta nel dna del sardo per cui ogni iniziativa è da sminuire, occorrerebbe metterlo da parte o estenderlo ad altri fenomeni. Un esempio: la condizione delle strade e della viabilità nelle aree interne della Sardegna, dimenticate per mesi e con il traffico in affanno in occasione delle Cortes Apertas. Per rendersene conto viaggino da soli,di notte e in privato gli assessori regionali al turismo, all’ambiente ed ai trasporti per toccare con mano e valutare la realtà del profondo disagio di cui soffrono da tempo quelle popolazioni.Credo che tutti si rendano conto che la Sardegna non è solo la città di Cagliari. Vittorio Sella
Sono d’accordo su tutto anzi ho notato che anno dopo anno in alcuni paesi le cortes stanno sempre più perdendo i connotati di sagra paesana per diventare sempre più laboratori di idee e divulgazione del patrimonio culturale artigianale archeologico etc. Che è mio avviso è la strada giusta da seguire per una ricaduta economica e non solo
Dico la mia: avendo comprato casa nel nuorese, ogni anno giriamo per i paesi godendo di ciò che le nostre belle bidde ci offrono nelle Cortés. È bello vedere quanto impegno e tutto lo sforzo delle comunità per mettersi in mostra. Quante belle cose e che sapori! Ma se non mettiamo in evidenza i punti dolenti non si migliora. È allora la dico tutta: evitiamo di invitare, se posssibile, i commercianti di fuori, non del luogo. Soprattutto evitiamo bancarelle di chincaglieria e carramazzimini. Ho visto Addirittura bancarelle con prodotti di plastica cinesi al centro del paese! Questo no, non è accettabile. Facciamo come a Mamoiada, tutto deve essere controllato, persino le mitiche TAPAS! A mesus biere
Matteo Setzu, delinea un aspetto edulcorato della realtà, la quale non è per niente incoraggiante, e faccio riferimento a vari aspetti del “fenomeno cortes”. Dal punto di vista antropologico, siamo di fronte ad una rielaborizzazione della realtà, abbastanza artificiosa , tesa a rivalutare antiche culture, e sensi di apparteneza che di anno in anno sono sempre più logore e minacciate dalla politica regionale accentratrice.. è triste assistere allo spettacolo dei Barbaricini che sempre più privati dei servizi essenziali, trovino utile e dignitoso, prestarsi ad un simile gioco. parlo di finzione , a vantaggio del turismo spettacolo, fatto di apparenza e finzione. L’aspetto economico è un quadro ancora più allarmante, si assiste silenti alla mistificazione dell’ospitalità , con quintali di materie prime reperite dal grande pozzo a buon mercato della globalizzazione, quintali di piatti e posate in plastica, carne e salumi di oltre mare, pessimo vino sfuso , code chilometriche per disputare un servizio igienico. L’attesa messianica di un evento che dura 2 giorni, esalta le aspettative di comunità povere di danaro e spirito, sempre più soggiogate dal meccanismo dell’assistenzialismo, e che riescono a trovare conforto emotivo da un fiume demotivato di persone che viene a visitarci una volta all’anno senza saperne spesso il vero motivo. Prima di fare sagre e feste, dovremmo ridiventare produttori, rifare le cose buone, e solo dopo questo passo chiamare le orde dei mangioni, è una questione di etica ed onestà intellettuale.